lördag, juli 24, 2010

Dalarna!

Imorgon åker vi till Dalarna. Vi är då jag, Hampus, mamma & pappa och min mormor. 12 timmar i bilen låter kanske inte så lockande men det ska bli skönt att komma i väg på lite semester.

Har nästan packat klart nu. Blev mer än jag trodde. En bag kläder till Hampus, en bag kläder till mig, en ikea-kasse med skor och jackor och regnkläder, en ikea-kasse med handdukar och kuddar och en balja med leksaker till Hampus. Sen har hampus en kass med saker att roa sig med i bilen, en väska med kläder eftersom han har pyjamas på sig när vi åker och datorn och min handväska. *suck* Tur pappa har kombi med takbox...

Vad ska vi då göra i Dalarna?
Jo vi har hyrt stuga i Rättvik och sen är det inplanerat en tur till Björnparken i Orsa och en tur till Mora för att se hur man gör Dalahästar. Sen får vi se vad vi hittar. Hampus ville till nått vattenland så det ska vi leta efter och sen blir det väl någon tur till någon naturupplevelse oxå.

Man glömmer alltid något när man packar... så nu sitter jag och funderar på vad det är? Kan dessutom inte hitta kameran. *panik*

Inga kommentarer: