söndag, november 28, 2010







Idag blev det shopping. Sanna och Yvonne hämtade upp mig kl 10:00 (så ingen sov morgon idag heller) och sen körde vi mot Hyllinge. Vi anlände ca 10:30 för att upptäcka att de inte öppnade förrens 11:00 på Familia. Dock försvann en halvtimme snabbt inne på CityGross där vi handlade julklappar till lilleman.
Kl 11:00 gick vi mot vårt huvudmål som var Deichman Skor. Både jag och Sanna lyckades hitta vinterkängor. 1½ års letande efter vinterskor hade fått sitt slut. Efter det blev det skopunkten där jag plockade upp skor som Malin beställt samt inneskor till mig att ha på jobb och stövlar till Hampus.
Sen blev det lunch och sen en runda om HM där jag fastnade i ett par skor. Skulle pröva ett par skor och då gick dragkedjan isönder på dem så de gick inte att knäppa upp. Fick inte av dem hur mycket Sanna än slet och drog. Efter många om och men lyckades vi med mycket våld att få ner halva dragkedjan så vi kunde slita av dem.
Sen blev det en runda till på skopunkten där jag hittade ett par skor till. De kostade bara 99 kr och jag behövde ett par skor man kan ha på sig om man ska ut och dansa eller bara ta en fika och man inte vill ha varma vinterstövlar.
Sen bar det av till Väla där Sanna hade lite ärenden. Vi tittade på julpynt på Hemtex, Indiska och Bolagret och på Bolagret hittade jag chock-rosa blommlådor som var rabatterade.
Sen blev det Rusta för mer julpynt där jag hittade en julstjärna på fot till fönstret och ett puzzel som jag och Sanna ska lägga på Nyår...
Sen körde vi hem men på vägen bestämmdes det att vi skulle in om Plantagen också och titta på mer julpynt. Sen blev det ett stopp på Coop med för mer julpynt.
Jag är nöjd med dagen dock. Trött på julpynt men lycklig över att äntligen ha hittat skor.



Inga kommentarer: