söndag, januari 23, 2011

Dag 15 - Mina drömma!

Mina drömmar är väl inte så komplicerade. Så klart drömmer man om att vinna 100 miljoner på lotto men det är mer drömm-drömmar och inte realistiska drömmar.

Min drömm är att få vara frisk, att min son får vara frisk. Att jag har ett jobb där jag utvecklas och känner att jag kommer någonstans, att jag har ett hem där jag trivs. Att min son växer upp och mår bra, är lycklig och inte hamnar på sniskan på vägen. Mer komplicerat än så är det inte.

Sen har man sånna där onödiga drömmar som att man vill ha ett Wii, en ny laptop, kunna köpa ett hus en dag, kunna ta med Hampus till London och Paris tex och visa honom världen. Sånna drömmar är ju sånna drömmar som är realistiska men som man inte blir besviken över om de inte slår in.

Sen försöker jag inte tänka på framtiden för mycket, jag oroar mig för mycket då. Försöker leva i nuet och planera för nästa vecka och inte mer. Koncentrera mig på att göra så gott jag kan så att just nu blir bra. Så drömma har jag lagt lite på hyllan så länge tills jag känner att jag har det här leva i nuet på plats.

Inga kommentarer: