tisdag, mars 08, 2011

Dagen då man inte borde stigit ur sängen!

Dagen började så härligt med att det inte fanns vatten i kranen. Jag borstade mina tänder och sköljde i mjölk vilket absolut inte kan rekommenderas... Håret stod åt alla håll så det var på med mössan och så gick vi till dagis. Hampus fick ta med sig tandborsten i hopp att dom hade vatten där.

Utanför dörren möttes vi av en uppgrävd gata och fibrillt jobbande... Mysteriet med det försvunna vattnet löst!
Ett steg ut och vi trampade i ett par cm fryst dy. Vi såg oss omkring och kunde konstatera att det varit en rejäl översvämmning under natten. Vattnet hade runnit undan men det låg dy över allt. Och mysteriet med vad som väckte mig ett par ggr under natten löste sig när en annan mamma berättade att de började gräva upp gatan kl 3 i natt.

Hampus kom iväg till dagis i alla fall och fick borstat sina tänder då dagis hade lyxigt rinnande vatten. Själv begav jag mig till jobb. Det var svårt att vara något annat än glad dock eftersom solen lyste lite försiktigt över horisonten och fåglarna sjöng.

Väl på jobb flöt väl saker och ting på som det skulle och solen lyste och fåglarna sjöng. Blev semlor till fikat och dagen såg ut att bli riktigt lyckad i alla fall.

Men så blev kl fem och det var dags att gå hem. Kollade lite snabbt vad statusen var på tågen... Inställt, inställt, inställt!

Första tåg till Landskrona skulle gå 17:50 men med största sannolikhet skulle det vara försenat innan det. 17:40 begav jag mig mot stationen... 18:10 stod jag på tåget som avgick mot Landskrona.

Hampus var hos Yvonne som vanligt en tisdag och henne fick jag ju ringt och frågat om hon möjligen hade någon mat hon kunde stoppa i Hampus. Jo det kunde hon nog skaka fram ur frysen... TACK!

Väl hemma hämtade jag Hampus, gick hem, nattade han och fick sen äntligen sätta mig ner och äta lagom till halv åtta. Och vi hade vatten igen! Men gatan är fortfarande uppgrävt och det står pumpar och maskiner som gör något där ute så vi får se hur det går med vattnet.

Nu ska jag bara slappa framför TV:en och glatt se denna dagen gå till ända.

Inga kommentarer: