söndag, april 10, 2011

Stressig helg!

Veckan slutade med ett besök hos doktorn och ett konstaterande att jag hade vätska i bihålorna så imorgon blir det till att inhandla pencilin.

Lördagen var planerad in i sista minuten. Vi var uppe med tuppen, 7:30, och vid 10:30 kom mamma och hämtade lilleman. Strax efter dom hade åkt kom pappa med bilen full av grejor. Så vi började bära upp allt, pust, tömde sen lillemans rum på allt, pust, och sedan började pappa montera säng och skruva hyllor och tavlor medans jag städade lägenheten. Sen begav jag mig till Yvonne för att hämta stegen och sen till affären för att inhandla allt som behövdes inför söndagen. Sen gjorde jag efterrätter, hjälpte pappa med lillemans rum, städade lite till och sen var det dags att börja göra sig iordning inför kvällen PARTY!!!

Pappa fortsatte med lillemans rum tills det var klart. Jag började våffla håret... vilket evighetsjobb. När lillemans rum var klart och jag hade klätt mig, fixat håret, packat en väska med dricka och alla smycken som skulle på senare så var inte städningen klar. Men jag hann inte mer så jag begav mig mot Malins fest istället.

Kvällens höjdpunkt var alltså Malins 30-års fest i 80-tals tema. Alla hade tolkat 80-talet på sitt sätt, vissa mer än andra... Själv hade jag gjort en tolkning av Madonna. Hade ingen fantasi så jag googlade Madonna och 80-tal och tolkade fritt. Detta hade även Helena gjort och endå såg vi helt olika ut. =)

Vi åt Flygande Jacob till mat följt av persikohalvor och grädde till efterrätt. Vi lekte lekar som Hela Havet Stormar, frågesport om Malin, Norsk Kareoke, Hand mot Fot m.fl. DJ:n spelade endast 80-tals musik, allt från schlager till pudelrock och vi hade skitskoj. 34 vuxna männsikor i galna kläder som lekte lekar och hade skoj. =)

Var hemma rätt tidigt, typ strax innan 2, för även om huvudet var piggt efter all dricka så protesterade kroppen hej villt efter all stress. Lite smått bakis gick jag upp kl 10 idag för att städa klart. Tog faktist inte så lång tid som jag trodde så jag hann med att slappna av en stund i soffan med. =)

Gästerna, och födelsedagsbarnet, kom kl 14. Lilleman fick följa ett presentsnöre som tog han runt hela lägenheten för att sluta inne på rummet. Av reaktionen att dömma var han rätt förvånad, glad och nöjd med sitt rum. Resten av presenterna var fullträffar dom med. Pyjamas med bärgaren som monster truck, mysdress med Blixten McQueen, polisbåt i Lego, Ninja spel i Lego, tröja med bärgaren... det var nog allt.

När Tobias, Josefin, Mamma, Pappa, Mormor, Christin och Adrian hade gått myste jag och Hampus i soffan en stund innan han skulle gå å lägga sig. Sen myste vi i den nya sängen en stund och läste två böcker. När han väl var i säng kunde man ju tänka sig att det var dags för mig att vila men köket var fullt av disk så det var bara att fortsätta.

NU är disken klar, köket är städat, lilleman sover... nu fötjänar jag en god natts sömn... snart, ska bara hänga på FB en stund... =)

Inga kommentarer: