måndag, maj 09, 2011

Ont!

Idag hade jag tid hos läkaren för att ta bort en fettknuta som jag hade i nacken. Har haft den i rätt många år men den har inte gjort ont så den har fått vara kvar. Men så när jag gick på pencilin sist så växte den och började göra ont.

Fick en jätte trevlig läkare på Laurentii Kliniken i Lund. Han trodde det var en talgkörtel men han sa att han inte kunde veta säkert vad det var innan han öppnat och kollat. Så efter en massa stick med bedövning så skar de upp och tittade och jo det var en talgkörtel. Dock låg den lite dumt till i nacken där det gick en massa nervbanor så han våga inte skära bort hela för den låg så djupt. Han lade istället i ett medel som ska få den att ruttna inifrån och sydde sedan med 4 stygn. Stygnen sitter lite löst så det som är där inne ska kunna komma ut.

Han hoppades att det skulle gå bra men om det inte gjorde det så blir det remiss till sjukhuset som hade bättre utrustning för att gå in och orientera bland nerverna så jag inte fick några skador på dem.

Efteråt gick jag tillbaka till jobb, åt lunch och satte mig att jobba igen. Då började bedövningen släppa. Det började göra ont och jag blev yr och ju mer bedövningen släppte ju värre blev det. Kunde inte koncentrera mig på någonting så jag åkte hem. På tåget hem höll jag på att svimma. Det tog all viljestyrka jag hade för att inte hoppa av bussen och spy... Mådde skit med andra ord och hade ont så in i helvete. Gick och la mig när jag kom hem och somnade rätt snabbt.

Vaknade ett par timmar senare och hade ännu ondare vilket jag inte trodde var möjligt. Har fortfarande ont och kan inte ligga bekvämt, gör ont hur jag än gör. Mår skit i kroppen, illamående och yrsel, tror jag fått feber också vilket nog bara är kroppens svar på smärtan. Fick en tid till distriktssköterskan på onsdag morgon för att lägga om såret och tvätta det men såg nu att jag nog hade behövt göra det redan nu eller imorgon. Får se hur jag mår imorgon. Gör det inte mindre ont stannar jag hemma och då kan jag ju gå till distriktssköterskan och lägga om såret.

1 kommentar:

Lisa sa...

Usch, hoppas det blir bättre snart. Lät inte alls trevligt det där :S