torsdag, juni 30, 2011

Blod svett och tårar!

I går var det dags för farmors begravning. Det blev en väldigt vacker och stillsam cermoni och tårarna rann nästan hela tiden. Efteråt blev det kaffe med kusinerna, farbrödrarna och släkten från huvudstaden och vi han med att le lite också när vi pratade minnen.

Efteråt berättade mamma att mormor var tillbaka på sjukhuset. Hon kom hem i fredags men fick åka in med ambulans igen i lördags och låg nu inne på USIL. Varför hon nu inte hade berättat detta tidigare kan jag ju inte förstå men nu var hon tvungen för dom ska på semester och jag behövde stå som kontaktperson under tiden. Min mormor har alltid varit frisk så det känns inte så bra att hon inte mår bra.

Så idag när jag satt och funderade på om jag skulle hälsa på mormor på sjukhuset efter jobb så fick jag ett SMS från blodcentralen där det stod att det var "urakut" med blod så då tänkte jag att då kunde jag ju slå två flugor i en smäll.

Så efter jobb gick jag upp till sjukhuset och lämnade blod. De hade extra öppet och det var trevligt att se att det var fullt i nästan alla stolarna och några till som satt och väntade. Jag slapp vänta och kom fram med en gång och lämna blod idag tog inte så lång tid. Kanske en 15 minuter skulle jag tro. Hade en bra bok med mig som kunde roa mig så länge.

Efter att jag var klar där gick jag upp på blocket och besökte mormor. Hon hade fått ett rum på 8:ende våningen med utsikt mot Malmö och utsikten var helt fantastisk. Man såg domkyrkan och bron och turning torso och de skånska vidderna. Mormor blev jätte glad att jag kom och skulle precis äta middag. Hon hade inte mycket till aptit men med lite peppning av mig så fick hon ner det mesta. Hon berättade vad som hänt och om turen med ambulans och turen in om intensiven... Men hon verkade vara på gott humör trotts allt och kämpade på. Hon skulle förhoppningsvis komma hem på måndag så får nog besöka henne ett par ggr nästa vecka och hjälpa henne med att handla och städa lite. Det värsta var nog endå att se att mormor har blivit gamla helt plötsligt.

På tisdag bär det i alla fall av till m-holm för lite huspassning. Har bokat in en grillkväll med mina syskon också på tisdag vilket ska bli trevligt. Förutom begravningen så har jag inte sett min bror sen han kom hem.

Det får bli allt för ikväll.
Kom ihåg...
GE BLOD!!!!

Inga kommentarer: