lördag, maj 02, 2009

Valbor, 1 maj och dop...

Fredagen började så klart med jobb... men efter det begav jag mig hem till mamma & pappa där Hampus väntade. Vilade en stund och gick sedan ner till Majbålet som var placerat på samma ställer som de senaste 27 åren =)
Det var ju underbart väder och bålet brann bra. Christin och Adrian kom ju också ner och efter att ha grillat korv så gick vi hem till Christins föräldrar och åt äppel- och rabarbepaj i vanlig ordning. Skönt när det är som det alltid varit... Mysigt tycker jag.
Kom inte i säng förrens halv ett och eftersom Sanna envisasades med att börja jobba halv 11 så fick vi gå upp halv 8... GÄSP!!!
Hur gick detta då till? Jo det är ju så klart inte Sannas fel...
Hampus var bjuden på barnkalas hos tre pågar i Örkeljung och Sanna som skulle passa pågarna skulle vara där halv 11. Så hampus fick ju åka med henne dit så klart vilket då resulterade i att vi skulle vara i Landskrona halv 10 och då köra från M-holm senast 9.
I går den 1 maj hade jag halv panik då jag varken hade present till dopet på lördag eller kläder att ha på mig till det och eftersom inget är öppet en söndag fick jag Mia att köra mig till Center Syd. Vi hade en trevlig shoping runda som slutade lite dyrare än det skulle väl... hittade kläder till dopet, underkläder och örhängen men ingen present.

Tittade på nätet och hittade present på Guldfynd. Så i förmiddags begav jag mig dit. Och jo... jag hann köpa en present. Ett sött lite halsband med ett rosa hjärta samt ett porslinssett med speladosa, fotoram och en smyckeask.
Så kl 14 var det dags för dop i Sofia Albertina Kyrka för att döpa lilla Alice Isabelle... Efter kyrkan blev det kaffe och kaka i en lokal på Falken (ett bostadsområde intill kyrkan där Cilias mamma bor)
... och så klart blev det tårta... gissa vem som gjort den?

... för er som inte kunde svaret på den lätta frågan så är det allas vår egen tårtmästare...

SANNA!

1 kommentar:

christin sa...

ok uppsdatera =) jag vill läsa mera om inget eller något :D