tisdag, juni 23, 2009

Sommar och sol i Marieholm!

Midsommar åkte Hampus hem till mormor & morfar medans jag hängde med Mia & Sanna till Johan i Borstahusen. Vi hade en lugn och stilla men trevlig kväll med alldeles för mycket mat...

På lördagen åkte jag ut till Marieholm och landade i trädgården resten av dagen. Tobias kom också ut vilket Hampus blev överlycklig över. Morbror Tobias är favoriten...

Adrian kom på besök... Hampus bossar gärna över honom och Adrian gråter gärna en skvätt så fort han inte får som han vill men annars leker de bra ihop...
Eliott var där...

... och så klart deras mamma Christin. Hon kom över på fika och stanna sen på middag med.


Sen åkte jag hem för att sova men Hampus ville inte följa med... så jag fick göra han redo för sängen innan jag åkte och fick lova att ta med hans handklovar tillbaka morgonen efter.



På söndagen begav jag mig åter till Marieholm. Tobias fyllde år på midsommar så det var dags för kalas. Det blev kakor och tårta följt av smörgåstårta till middag och så klart jordgubbar. Hela trädgårdslandet svämmar över av dem.
Mätta och belåtna åkte jag och Hampus hem igen efter en hel helg i Marieholm.



Nästa vecka börjar semestern som ska spenderas i Marieholm den med. Ska passa huset medans mamma & pappa är på semester i alperna. Planerar en hel del grillning och ett par utflykter med Christina och pågarna. Mys!



Idag har jag jobbar 7:20 till 17:10 så jag är lagom seg nu. Blir nog en tidig kväll. Har ringt lika mycket idag som under högsesong under våren... ska folk inte ta semster!!!! Och eftersom vi redan börjat ta semester hos oss så var vi bara 3 och inte 4 som vanligt som svarade i telefon vilket resulterade i massor och mer att göra för oss stackare som inte tagit semester än. Hoppas att det är lugnare i morgon och att alla som ska ringa har ringt idag... ja hoppas kan man ju alltid...

Så vad har vi lärt oss av detta då?


TA SEMESTER!!!






2 kommentarer:

Tobias Månsson sa...

Kan du skicka den första bilden till mig. Min mail blir säkert en bra mottagare. Om du tog fler med mig och Hampus får du gärna skicka dem också.

Anna sa...

Ja,bilden på Lillebror och Hampus är ju världens gulligaste