lördag, augusti 15, 2009

Sjuk!

Ligger i influensa... nä det är inte svininfluensan, har pratat med sjukvårdsupplysningen.
Har en fruktansvärd huvudvärk dock. Som migränhuvudvärk fast utan ljuskänsligheten, konstant i 3 dagar nu. Enligt sjukvårdsupplysningen berodde detta på infektion i venerna i hjärnan eller nått så deras råd var en ipren och en panodil var 6:e timme och något kallt på huvudet så nu ligger jag här med en påse frysta ärtor på huvudet...

Trist dock för jag har varit sjuk typ 2 ggr nu. Först var jag sjuk torsdag, fredag sen jobb där det var mycket att göra så man jobbade häcken av sig för att bli sjuk igen och fick sjukanmäla mig i fredags igen. Så är jag inte frisk till på måndag måste jag sjukskriva mig vilket jag inte har en aning om hur man gör eller vad man gör om läkaren inte sjukskriver sig. Kan dom säga nej?

Hampus har åkt hem till min mamma i går eftersom jag inte ens kunde ta mig upp ur sängen igår. Hampus var dock tålmodig. Lite då och då så somnade jag utan förvarning och då tog han av mig mina glasögon och så fort jag vaknade satte han på mig dom igen. Sötnos! Fick flytta in TV:en i sovrummet så jag skulle slippa resa mig eftersom huvudet gör så mycket mer ont då så jag fick roa hampus så gott det gick. Vi pusslade vilket gick jätte bra när man kunde anväda min mage som bord och när jag orkade läste vi en bok.

Imorgon ska jag försöka ta mig ut till mamma så jag kan få i mig lite hemlagad mat. Febern verkar ha släppt för jag har ingen frossa längre men det är det där med att röra på sig. Huvudet känns som om det ska sprängas om jag reser mig.

Nä nu ska jag se vad för kul jag kan hitta på internet att göra då. Host host!

Inga kommentarer: