måndag, november 30, 2009

Myspys med vännerna!

I lördags hade jag bjudit hem några vänner på middag och spel. Blev inte så många men vi hade det mysigt och trevligt i alla fall. Söndagen blev segare än seg. Birgit hade stannat över natten och vi satt nog bara i soffan hela förmiddagen och gjorde ingenting tills hennes buss gick. Sen var det tvätt och sen bio med Malin, Magnus & Kim. Det blev sista filmen i Stig Larssons triologi, Luftslottet som sprängdes... ja har man sett dom första två måste man ju se trean. Helt ok även om den var mer lik boken än dom andra två eftersom det är väldigt mycket prat och väldigt lite action i sista men sevärd.

Nu till lite gnäll... I lördags när jag var nere för att handla mat inför kvällens middag så ville mitt kort inte fungera. Fick bara "kortköp medges ej"... var ju säker på att där var pengar på kontot så jag sprang bort till minuten för att hämta ut pengar och när jag slagit in alla siffror och hur mycket jag ville ta ut så slukade den mitt kort och gav mig en lapp där det stod "kontakta banken för utredning"... jaha?

I halv panik så ringde jag Sanna som så snällt lånade mig sina sparpengar så jag kunde betala för maten i alla fall.

I dag gick jag ner på banken som bekräftade att det var spärrat för misstänkt skimming eller hur det nu stavas. Dom tyckte jag skulle vara tacksam att dom spärrat det innan några pengar försvann... Jo det kan man väl hålla med om men dom kunde väl ringt och sagt till så man inte behövde stå i affären och skämmas... eller? Och ett nytt kort kommer inte förren om 3 - 4 dagar... Så jävla förbannad man blir!
Men nu till något trevligare. Min son kom hem från dagi idag med en jätte fin ljusstake till mig... =) Tänkte tända den till middan men det fick jag inte. Fick noga instruktioner om att inte tända den förren han hade gått och lagt sig för den skulle jag ha att mysa med när jag satt här för mig själv... NAW! Gullunge!
(nedan ett foto på mästerverket som då är en glasburk med sand och ett värmeljus i)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fått tillbaka kortet än?

Söt lykta han gjort =) härlig julstämmning över den :)

haha...gabi. ska bli så kul att se vad folk säger, spec de som aldrig träffat mmig... om de då orkar kommentera... vi får se :D

Åse sa...

ehh va?

Max sa...

Idag, ett halvår senare, är jag med om exakt samma sak.Ska först handla, får "medges ej". Går till bankomaten och de snor mitt kort. Googlar frasen "kontakta banken för utredning" och hamnar här. Tack för att du skrev inlägget, jag lugnar ner mig lite och överlever tills jag får tag på min bank imorgon. ;)