söndag, maj 30, 2010

Gardiner fortsättning!




Hittade då gardiner äntligen. På Lagerhous hittade jag dessa turkosa gardinerna men dom var för korta. Ja alla gardiner är för korta för mina fönster... Så jag köpte helt enkel tre stycken gardiner istället för två och ringde min mamma som kom in med symaskinen i högsta hugg. Så vi skarvade helt enkel gardinerna så dom blev tillräckligt långa och för att dölja skarven syddes det på ett grått sidenband. Hade först tänkt ha en rand till med band men efter en del övervägning kom vi fram till att det blev bäst så här. Så det blev alltså en kombination av färdigt och hemma-sytt. Blev dessutom inte så dyrt eftersom gardinerna kostade 149 kr styck. =)
Till detta funderar jag på denna kudden från Lagerhous. Den är i modell större. Och även om det inte ser ut så på bilderna så är den i samma färg som gardinerna. Jämnförde dem nämligen i affären. Dock kostar de 179 kr styck och jag behöver två så jag funderar på det en stund.
Det var allt för heminredning för denna gången. Har dock inte hittat en hatthylla än så hojta om ni ser en.



1 kommentar:

Maria sa...

snyggt! Du skulle gärna fått sy upp ett par till mig HaHa