lördag, juni 05, 2010

Sommar!

Idag har jag och Hampus hunnit med mycket. Först gick vi en stund på stan och shopade alldeles för mycket. Haha! Men när ens gymnastikskor är mer sönder än hela är det dags att köpa nya. Så det har jag gjort idag. Hampus fick shoppat en boll i leksaksaffären som han skulle leka med i parken senare. Sen gick vi till torget och handlade blommor.
Och medans jag oljade utemöblerna så planterade Hampus nya blommor i blommlådorna på balkongen.
Dessa valde Hampus. Han valde först den vita men det fanns bara en kvar så då valde han tre röda också. Han var så duktig på att plantera att han fick plantera mina blommor också.

Jag valde dessa gröna växterna med rosa små blommor. Eller det var nog mer som rosa små prickar.


Efter att vi ätit lunch begav vi oss ut igen. Vi gick ner till Espresso House så jag kunde få lite kaffe och Hampus handlade en choklad-frapino. (är ungefär som en milkshake) Sen gick vi ner i lekparken där Hampus träffade kompisen Isra som han kunde spela fotboll med. Sen kom det några pojkar som också ville vara med så dom busade och skojade som bara den medans jag satt gott i solen med min bok och mitt kaffe.

Efter en tur inom affären så gick vi hem för att städa grillen. Nu står den laddad och klar och väntar på att Hampus ska bli hungrig så vi kan grilla korv.


Nu sitter Hampus och tittar på Harry Potter och vill gärna visa er fotot han tog på fördralet.
Nu fick jag order om att tända grillen....

1 kommentar:

Miia sa...

Så fint det flev... och vilken mysig dag!!!