måndag, maj 24, 2010

Helgen kom och helgen gick!

Jaha, då var denna helgen över. Gjorde inte så mycket i helgen. Jag och Hampus var mest ute och lekte och cyklade.

Letar gardiner som en galning till v-rummet men hittar inget. Alla färdigsydda är ju för korta och någon metervara i rätt färg är inte hittad än. Om någon vill hjälpa till så ska det vara i färgen turkost eller någon snygg lila färg. Får absolut INTE vara i lin och färgen får inte vara för tung och platt. Och med tanken på att jag behöver 6 meter tyg får det gärna inte kosta för mycket per meter.

Sen ska jag gnälla lite också. Vaktmästaren fick låna min extra-nyckel medans de tapetserade och han skulle sedan lägga den i mitt postfack. Jag kunde inte hitta någon nyckel i mitt postfack och det kunde inte grannen heller. Så han fick helt enkelt byta lås till mig. Så kl 10 i fredags ringer han mig på jobb och ber mig komma hem om 15 minuter och hämta nycklarna. Jo men visst... haha! Jag tyckte han kunde fan vänta på mig när jag kom hem kl 6 på kvällen men det tyckte inte han. Tillsist fick Cecilia gå upp och hämta min nycklar annars hade jag väl aldrig fått dom. Sen frågade jag honom om han bytt låset på förådet också och det hade han faktist men han hade glömmt balkongen. Så det skulle han beställa så jag fick behålla en av de gamla nycklarna så länge så jag kunde låsa min balkongdörr. Vad snällt! haha! Slår vad om att han aldrig lade nyckeln i mitt postfack utan han gjorde säkert av med den och vågade inte erkänna det.

Sen passar jag på att be om ursäkt för att jag gjorde fel när jag trodde jag gjorde rätt fast allt blev så fel när jag menade så väl. Visst lät det rörigt och det var det med men jag hoppas att allt blir bra till slut i alla fall. Och fråga inte för ni får endån inte veta... =)

Inga kommentarer: