måndag, maj 17, 2010

Omtapetsering dag 1!


Jaha... då har det börjat... kaoset.
Kom hem i tron om att det skulle vara lugnt att bo där medans dom gjorde vid men det hade kanske varit bättre om jag planerat in någon annanstans att bo...
Golvet är täckt med täckpapp som är fullt av målardamm efter att dom målat taket så man kunde inte ta av sig skorna. Det låg en ånga av färg i hela lägenheten utom sovrummen då där dörrarna varit stängda. Problemet är att om man öppnar dörrarna så kommer det ju lukta där med förr eller senare. Och med en 5-åring kan man ju inte sova i vars en sida av lägenheten med stängda dörrar. Och han kan ju inte sova i min säng för var ska jag då se på tv och sitta vid datorn?
Kompromis! Han sover nu i sin egen säng med dörr och fönster öppet. Det är öppet i v-rummet och på mitt rum och när jag sen ska sova så bär jag in honom till mig och stänger dörren om oss. Dock börjar det bli lite kallt här inne nu men men... är jag inte smartare än så får jag väl stå ut.
Ja som ni ser på bilderna så har de hunnit spackla och måla taket. Ett minus till målarna är att de inte rivit ner borden utan spacklat den istället.
Men vi får vara glada vi fick mat hemma hos Yvonne i alla fall... idag blev det pannbiff och potatis. Undrar vad det blir imorgon? Tror det är farligt och vänja sig med att få maten lagad... hihi!

2 kommentarer:

..:Sppookie:.. sa...

spännande.. =o) lite latmask fasoner att inte dra ner en centimeter bord...=op men det blir säkert bra endå... du behöver ju inte tänka på att det inte blir godkänt iaf...=op

Anonym sa...

Kommer o kikar in resultatet sen, blir nog riktigt bra! =)
kramar
C