torsdag, juni 24, 2010

Tatuering!

Denna tatueringen har jag på en handleden. Står för Jungfrun. På den andre handleden vill jag ha något som matchar den.
Denna hade ju passa som är stjärntecknet för Väduren som Hampus är född i.


Sen är det denna som är tecknet för merkurius. Nördfakta är då att Jungfrun stod i både månen, solen och merkurius när jag föddes. Tycker även den är passande då det är tecknet för kvinna med horn på. =)
Så vilken passar bäst?
Var dessutom nere och hörde mig för vad det skulle kosta och 1000 spänn blev svaret. Var inte det lite mycket? Jag gjorde iof min utomlands för 50 euro men den är ju inte så stor. 3x4 cm kanske.
Sen frågade jag vad det kunde kosta att göra två stora vingar på ryggen som är min drömmtatuering. 2500 kr per sittning a´ 3 timmar och ca 3-4 sittningar. Alltså 7500 - 10000 kr. Han menade dock att eftersom det måste läka helt mellan sittningarna så kunde man ju börja när man sparat ihop till en sittning så han man spara ihop till nästa sittning under läketiden. Jag vill nog spara ihop allt först. Man vill ju inte stå med en halvfärdig tatuering och inte ha råd.

4 kommentarer:

Anna sa...

Personligen tycker jag nog att Merkurius tecknet är bättre rent personligt, men vädurens tecken är finare. Oavsett så undrar jag om jag får följa med och titta och kanske känna hur det känns. Jag vill oxå tatuera mig men jag är inte säker på om jag vågar.

Tobias Månsson sa...

Du får inte tatuera in vingar på ryggen!

Åse sa...

Som om du har någon talan i det hela lille-bror... Haha!

Klart du får följa med... när jag sparat ihop till det... =)

smedpeter sa...

Hej ! Snubblade in på din blogg..
Merkurius var, enligt de gamla grekerna, budbärare mellan gudar och människor.
Jag tycker det höjer tecknets status med mer än ett snäpp :-)
Har den på bröstet, i ett ödmjukt hopp om att det ska fungera, och jag ska kunna tillföra världen nån sorts klokskap...fan tro't. :-)
Lycka till !
Mvh, smedpeter från Jämtland