lördag, juni 19, 2010

Prinsessbröllop!

Idag har jag och Hampus varit i M-holm hela dagen. Hampus har som vanligt hjälpt morfar i trädgården och jag och mamma har så klart tittat på prinsessbröllop på TV.

Jag kände för en gångs skull för att baka idag så dagen till ära bakade jag en morotskaka som pryddes med en krona. Denna avnjöts med kaffe framför TV:en under bröllopscermonin i kyrkan.

Jag tillhör dom som tycker om vårt kungahus och tycker dom gör mycket bra saker för
Sverige här i världen. Sen kan det ju diskuteras hurvida dom får för mycket pengar eller ej av våra skattepengar men deras funktion som icke-politiskt stadsöverhuvud är bra tycker jag. Och vi har en bra kung och kommer att få en bra drottningen en dag. Det är säkert många som inte håller med men tänkt så många länder som vi har kontakt med bara för att vår kung inte är politisk. Det finns ställen här i världen där alla politiker inte är välkomna pga vad de står för men kungen han är i stort sett välkomen överallt. Det är i sin tur bra för Sverige och för våra företag vilket genererar bra kontakter, nya kontrkat för våra företag som i sin tur genererar jobb.

Nog om det...

Efter kakan blev det en cykeltur till ankdammen. Hampus behlver öva nu när stödhjulen har åkt av. Det där med att starta och stanna går si så där. Blev en del fall och tårar på vägen men överlag går det bra. Behöver bara öva lite mer.

Nu har vi precis grillat och ätit middag och nu ska vi mysa i soffan och äta lördagsgodis.

Inga kommentarer: