söndag, augusti 29, 2010

Snart 29 år!

Igår blev det kalas för tydligen fyller jag 29 år på tisdag. Och när man ska ha kalas så är det mycket att göra. Så jag hade planerat allt in i minsta detalj.

Sanna skulle komma och roa Hampus och hjälpa mig å handla på fredagen efter jobb. Sen skulle vi äta middag och sen skulle jag städa. På lördagen sen så hade jag ju tid att baka innan gästerna kom kl 14 tänkte jag så slapp man stressa.

Men medans jag lagade middag på fredagen så tänkte jag diska lite och ett glas råkade spricka när jag hade handen i det. Jag skar upp ett ganska djupt sår på vänster tumme och jag fick hjälp av Sanna och lägga om det. Hon tyckte dock jag behövde åka in och sy det men jag tyckte att jag hade alldeles för mycket att göra för att åka till Lund. Efter lite tjat från Sanna så ringde jag mamma och frågade om råd och fick svaret att åka till akuten. *suck*

Arg som ett bi så bestämmde jag att vi i alla fall kunde äta middag först. Tänkte sen ta tåget själv in till Lund men kom på att vi kunde ringa Miia. Hon hade dock fått i sig lite dricka redan men vi fick låna bilen. Sanna körde och Hampus fick följa med. Jag tyckte dock de kunde dumpa mig i Lund och köra hem men de stannade. *sötnosar*

Tog faktist inte så lång tid. Var i Lund till åtta och kom in strax innan nio på ortopedakuten. Hade inte jätte ont förrens läkaren skulle rengöra såret. Då var man inte lika tuff längre. Men jag bet ihop och hade tom tid att lägga upp en bild på min stackars tumme på Facebook. (skadad, jag vet)
Värst var endå när han skulle bedöva. Då hade jag lust att skrika diverse svordommar men eftersom Hampus var i rummet fick jag nöja mig med att tänka dom.
Sen sydde dom 3 stygn i min stackars tumme som jag nu ska ha i 2 veckor.

Kl tio var vi hemma igen. Insåg att jag hade mycket att göra dagen efter eftersom inget blev gjort under kvällen. Mamma var dock så snäll så hon kom in och hjälpte till på lördagförmiddag och när hon åkt kom Sanna och Miia och hjälpte mig med baket och lasangen som skulle förberedas. Jag skattar mig lycklig att jag är bortskämmd med så snäll familj och så snälla vänner.

Mellan 14 och 15 började sedan gästerna droppa in. Christin kom med Adrian och Elliot och av henne fick jag en påse med diverse produkter för en mysig spa-kväll för mig själv här hemma.
Cilia kom med fina blommor till bordet och Yvonne kom med två stora påsar från henne, Sanna och Miia. De inehöll ett par snygga jeans från H&M som passade perfekt och en kofta som var super söt. Sen kom mamma, pappa & mormor och av dem fick jag presentkort på Kappahl. Mycket behövligt! När vi sen satt oss för att dricka kaffe kom Anna och av henne fick jag en Betty Boop-tröja och presentkort på H&M. Så nu ska det shoppas! =)

Vi hade en trevlig eftermiddag med kaffe och tårta och en lika trevlig kväll med lasange och vin. Dock var man väldigt slut när allt var över och tummen gjorde konstant ont vilket gjorde en ännu tröttare.

Nu är Hampus på medeltidsmarknad med Yvonne och jag slappar med datorn och tittar surt på det som är kvar att städa i köket. Nä om man skull...

Inga kommentarer: