söndag, november 14, 2010

En kväll på motorvägen!

Idag söndag hade jag inga planer alls och ringde därför syrran i går kväll och bestämmde att jag skulle komma och hälsa på henne i Lund i dag till lunch.

Sagt och gjort så tog jag tåget 11:22 till Lund och konstaterade att det var 25 minuter till nästa buss gick ut till syrran på Ö Torn. Så det blev en runda in om EspressoHouse för en kaffe innan jag satte mig på bussen.

Sen satt jag och syrran och snacka skit och felsökte hennes dator som bestämmt sig för att dö just idag. Fick dock inte liv i den men kunde konstatera vad som inte var fel på den i alla fall och sa till syrran vad hon skulle säga till supporten när hon ringde på måndag.

När syrran skulle gå å handla så åkte jag bussen ner till stan igen och konstaterade att det var 15 minuter till nästa tåg vilket ju var lagom. Då mötte jag Pierre som hade lämnat sin dotter vid tåget för hemresa till Linköping... jag såg ju min chans att få lift hem till dörren och det tyckte Pierre gick bra.

Och ut på motorvägen kom vi och förbi Bjärred och nästan till Lödde då bilen bara dog. Vi körde in till kanten och stannade och i regnet började vi felsöka bilen och hittade inget fel på den men den vägrade att starta. Vi ringde hans fru Mia som fick komma och bogsera hem oss och tur i oturen så hade de mormor på besök som kunde passa lilla Isak. Men det tog ju lite tid innan Mia hade gjort klart hemma och kommit iväg och dessutom kört till Lund för att vända så hon kom på rätt sida av motorvägen.

Efter 1 timme på motorvägen kunde vi dock börja färden hem. Det tog ju sin lilla tid det med eftersom vi fick köra av motorvägen och köra i 30 km/h eftersom vi bogserade. Halvvägs hem dog dessutom batteriet i Pierres bil så han hade inga lampor och ingen AC så rutorna immade igen och han fick köra med fönstret öppet den stackarn. Jag var ju smart nog att byta bil och åkte i värmen med Mia.

Efter att vi lämnat av bilen utanför verkstaden så fick jag i alla fall skjuts hem... så hem kom jag... två timmar senare än beräknat men har man inget bättre för sig en söndag så... och Pierre slapp ju sitta där på motorvägen helt själv.

Efter att jag fått i mig lite efterlängtad mat så blev det kaffe hemma hos Cilia och nu är jag hemma och slappar i soffan...

3 kommentarer:

Malin sa...

du är hos din syster och datorn dör. du sitter i pierres bil och den dör. Ser du nåt samband ;-)

Åse sa...

i mitt försvar var datorn död innan jag kom... =)

Anna sa...

Datorn är numera utbytt. Kanske Pierre ska pröva samma sak.