måndag, januari 10, 2011

Dag 05 - Vad är kärlek?

Det är ju lite svårt att skriva ner vad kärlek är...

För mig är kärleken till min son den största kärleken där är. Allt annat känns så obetydligt i jämnförelse.

Sen har jag ju kärleken till mina föräldrar och mina syskon. Om jag skulle göra allt för min son skulle jag göra i stort sett allt för dem. Speciellt mina syskon.

Sen har jag ju kärleken för mina närmasta vänner. För dem skulle jag göra mycket.

Det är ju kärlek allihop men olika endå. Skillnaden är hur starkt man känner det och hur mycket man skulle göra för dem.

Sen är det ju kärleken till en partner, någon man har ett förhållande till. Dels ska man ju älska dem som man älskar sina vänner och dels ska man känna åtrå för personen. Sen har man det där lilla extra som man inte kan styra, det där pirret i magen som bara finns där eller inte finns där och man kan inte styra över det. Man kan känna starkt för någon som är hur snäll och gullig som hellst och åtrån kan vara där men har man inte det där pirret i magen så är det inte kärlek.

Så vad är kärlek? Tja, det är ju massa impulser som går fram och tillbaka i kroppen. Det är freoner och hormoner... men den hemliga kryddan är det där oförklarliga lilla pirret i magen.

1 kommentar:

Anna sa...

Freoner!!! hahahahahahahaha
Feromoner kanske du menar. Freon är den där gasen som har sönder Ozonskiktet.