tisdag, januari 11, 2011

Dag 06 - Min dag!

Klockan ringde, snoozade en stund, gick upp.
Bad Hampus klä på sig, borstade mina egna tänder.
Bad Hampus klä på sig, klädde på mig själv.
Bad Hampus klä på sig, samlade ihop mobiler och lunch.
Hjälpte Hampus klä på sig...
Borstade Hampus tänder.
Gick till dagis.
Gick till bussen.
Tog bussen ut till stationen.
Väntade på tåget och träffade Migge.
Satte mig på tåget och hoppade av i Lund.
Gick in på ICA och handlade.
Gick till jobb.
Jobbade häcken av mig.
Åt spagetti med köttfärssås från igår till lunch.
Jobbade häcken av mig.
Gick till tåget.
Fick ståplats på tåget.
Läste lite i min bok. (som jag inte minns vad den heter och den ligger låååångt där borta i väskan i hallen så nej jag tänker inte hämta den och berätta vad den heter men har lånat den av Malin så fråga henne. Hihi!)
Hoppade av i Landskrona.
Tog bussen ner mot stan.
Hoppade av bussen.
Gick hem till Yvonne.
Blev bjuden på kaffe och semla.
Satt och snackade skit en stund.
Jag och Hampus gick hem.
Hjälpte Hampus att komma i pyjamasen.
Bostade Hampus tänder.
Läste två kapitel ur Ronja Rövardotter för Hampus.
Myste med Hampus.
Malin ringde.
Satte in mat i ugnen.
Myste lite till med Hampus.
Åt middag.
Duchade.
Slog på datorn och TV:en.
Nu sitter jag här...

1 kommentar:

Malin sa...

Dålig stil att inte berätta för dina bloggläsare vad du läser... ;-)

Eller att du pratat med mig i telefon. *asg*