söndag, januari 16, 2011

Dag 11 - Mina syskon!

Jag har två syskon, Anna & Tobias.

Anna är två år yngre än mig och väldigt lik mig till utseendet. Fast hon är blond och blåögd men vi har samma ansikte. Hon jobbar som lokförare och trivs med det. Det hörs när hon pratar om det, vilket hon gärna gör och jag lyssnar gärna för hon berättar med så stor inlevelse. =)

Men hon är alltid upptagen. Är det inte jobb så är det spex eller någon annan aktivitet med sina vänner. Oturligt nogg jobbar hon dessutom de helger jag har Hampus. Vi är olika på mycket men lika på lika mycket. Vi kom väl inte överens alltid när vi växte upp och var mer oliak då än vi är nu men nu kommer vi överens bra.

Sen har vi Tobias som är 5 år yngre än mig. Han har precis flyttat ihop med sin tjej och pluggar till ingenjör inom nått IT kommunikation eller nått, fattar inte riktigt.

Tobias är Hampus förebild och han kunde inte ha en bättre. Han är snäll, smart och duktig i skolan så för mig får Hampus gärna bli som han. Och när Hampus ska vara en bra morbror till Alice så utgår han ifrån sin morbror som alltid leker och är snäll men säger till och håller efter så inget går fel.

Så som ni förstår så är jag äldst. Och i mina ögon är Anna alltid 14 och Tobias alltid 10. Fråga inte varför, det bara är så. Så det känns lite konstigt i bland när man inser att de är vuxna precis som jag och har jobb precis som jag. Vilket ibland gör att jag känner mig lite äldre... eller snarare inser att jag snart fyller 30. =)

Inga kommentarer: