onsdag, januari 26, 2011

Dag 18 - Min favoritfödelsedag!

Den var svår. Man har ju hunnit med ett par stycken och man minns ju inte alla.
Men när jag skulle fylla 14 tror jag det var så var det i alla fall skola som vanligt på dagen. Knappt någon grattade mig i skolan och jag var väl både lättad och lite irriterad över det. Mamma hade gett mig pengar till bussen hem för hon ville att jag skulle gå in till stan efter skolan och köpa något till henne innan jag åkte hem och jag hade fått pengar så det räckte till en kompis också så jag hade sällskap. Kommer inte ihåg om det var Christin eller Josefin som var med mig då.

Hur som hellst så slog mig tanken att kanske dom skulle överaska mig men ingenting stämmde in på det, alla gick åt sitt håll efter skolan så jag lade ner den tanken.

Väl hemma så såg allt ut som vanligt... Mamma bad mig hämta något i garaget, vi brukar förvara läsk och öl och sånt som inte får plats i kylen där. När jag öppnade till garaget var det mörkt som vanligt och när jag tände så kom ett stort skrik: GRATTIS!!!

Där stod alla mina vänner... folk som jag inte hade förväntat mig skulle komma. Folk från både eslöv, marieholm och stehag. Mamma hade gjort korv med bröd till alla som hon hade gömt så jag inte såg det så när vi kom in i uterummet sen så var där piffat och dukat. Finurlig mamma jag har.

Nu minns jag inte igen om det var Christin eller Josefin eller båda två som hade kommit med ideen och ringt min mamma och konspirerat med henne men vi hade skit kul, det minns jag. Jag minns tom att jag fick ett halsband med en stor silvrig mus i av lille-Malin.

1 kommentar:

Christin sa...

det var ett samarbete, gissar på att vi hittade på det tillsammans, vi var i alla fall hemma hos Josse först i köket där o ordnade med din tårta kommer jag ihåg. Kul att du gillade dagen :)

Grattis i efterskott ;)