torsdag, januari 27, 2011

Dag 19 - Detta ångrar jag!

Det finns mycket man ångrar men så tänker man efter... Om man inte hade gjort det där man ångrade, ja då hade man kanske inte hamnat där man sedan var som man ville vara.

Jag ångrar ofta att jag inte skärpte mig i skolan men hade jag gjort det, ja då kanske jag inte hade jobbat där jag jobbar i dag och där trivs jag väldigt mycket.
Jag ångrar att jag flyttade hemifrån så fort, men samtidigt har jag vänner idag som jag inte vill vara utan en enda sekund och dom skulle jag ju inte haft då.

Så klart så vet man ju inte vart man hade hamnat istället. Man kanske hade haft ett jobb man trivdes på i alla fall och minst lika goda vänner någon annanstans. Men det vet jag ju inte, det kunde ju också blivit värre. Så istället för att ångra mig så skattar jag mig lycklig åt det jag har som jag trivs med och är glad åt alla snedsteg som jag tog på vägen då de ledde mig hit.

1 kommentar:

Anna sa...

Jag minns väldigt tydligt när du flyttade hemifrån och hur mycket mer harmonisk vår familj blev. Du och mamma gick inte varandra på nerverna och det blev inga jobbiga bråk kring matbordet. Du och jag gick inte heller varandra på nerverna längre och vi blev riktigt bra vänner igen så att du flyttade när du gjorde förde en hel del bra saker med sig som jag ser det i alla fall.