lördag, maj 25, 2013

Lillasyster fyller år!

Igår fyllde min lillasyster 30 år. Efter jobb gjorde jag henne och hennes vänner sällskap på Glorias för en öl och lite mat. Jag begav mig dock hemåt ganska tidigt...  vid tio tiden för jag var helt slut efter en hel dag på jobb.

Idag bar det av till Lund igen för kalas. Hämtade upp Hampus på vägen och tog tåget till Lund och bussen ut till Östra Torn. Vi fick vänta in resten av familjen, mamma, pappa, lillebror och mormor, innan vi fick gått in. Vi gömde oss bakom buskarna utanför syster-ysters dörr och Hampus ringde på och bad henne komma ut och hjälpa honom med en sak. Vi hoppade sen fram och sjöng för henne, blåste serpentiner över henne och hurrade så högt vi bara kunde. =)

Sen var det dags för presenter. Vi hade massor med presenter som vi lagt ihop till. Först ett kort med foto på henne från olika åldrar, en världskarta som man kan skrapa de länder man varit i som på en triss-lott, presentkort på naturkompaniet, en bok om Andy Warholl, och sedlar i fyra olika valutor. (hon ska resa jorden runt senare i år)

Hon blev glad och rörd. Och det smittade så vi stod och bölade allihop... Haha!

Så blev det kaffe och sen satte vi oss och snackade skit i trädgården och fångade den lilla sol som kom idag. Till middag ramlade det in lite tjejkompisar och det bjöds på mumsig smörgåstårta. Till och med Hampus som mycket bestämt sagt att han inte äter smörgåstårta tyckte den var god. =)

Efter det blev vi utkastade för tjejerna skulle dricka vin och fnittra. ;)

Mamma och pappa körde oss hem, lämnade av Hampus hos sin pappa igen och sen släpptes jag av vid City Gross så jag hann in och handla innan dom stängde. Kom ut med hela 2 minuter tillgodo innan dom skulle stänga. =)

Nu har jag landat i min sköna soffa och den hemska huvudvärken jag haft halva dagen har börjat släppa så smått med lite hjälp av några piller. Imorgon ska jag ha en välförtjänt sovmorgon! Gud nåde den som ringer och väcker mig!

Inga kommentarer: