söndag, maj 19, 2013

Sommarvärme!

Igår var det ju helt underbart varmt. När vi kollade termometern någon gång på eftermiddagen var det 26 grader i skuggan och 38 grader i solen.

Vi blev hämtade på förmiddagen av min mamma och åkte då och handlade innan vi körde mot M-holm. Hampus sprang ut och lekte med en gång. Sen åt vi lunch och efter det bakade jag kakor medans mamma städade bilen. Sen satt vi bara i skugga och njöt av värmen. Blev kaffe och kaka till fikat och sen ännu mer mys i skuggan. På kvällen grillade vi och åt ute. När vi började känna att det var dags att flytta in för det började bli kyligt så var klockan redan halv nio på kvällen.

Så det blev in och koka kaffe och upp till TV:en för det var ju dags för Eurovision. Vi blev hemkörda i mellanakten och Hampus sov redan sedan en tid tillbaka. Väl hemma fick jag baxat in Hampus i sängen och sen fick jag satt mig och sett röstningen. Blev väl inga jätteöverraskningar... Danmark vann som väntat. Dock kom Norge och Sverige inte så bra som jag trott.

Idag har det öst ner hela dagen. Kom lite åska i förmiddags men inte mycket. Fördelen med det är att man får mycket gjort här hemma eftersom man inte har något bättre för sig. Så nu har det blivit diskat, städat i hallen, planterat smultron på balkongen, handlat och är halvvägs igenom tvätten. Dock halkade jag på en av Hampus strumpor som trillat ur tvättkorgen och det knäckte till i ryggen. Nu har jag ont och tycker synd om mig själv så städningen kom lite av sig här. Får väl ta ett ryck till sen när middan är i ugnen... ett litet ryck... ;)

Ledig imorgon igen eftersom Hampus ska till doktorn igen.. bara tre möten kvar... hoppas vi. Sen ska dom väl vara klara med allt och kunna säga om han har ADHD eller om det är något annat. Tror ju mer på något annat men huvudsaken är att de kommer fram till vad det är och hur skolan ska förhålla sig till det så det blir lite ordning på torpet. För just nu behandlas han mest som en bråkstake men till oss föräldrar säger dom att dom vet att det är något fel och att han behöver hjälp. Varför dom då behandlar honom som om allt är hans fel förstår jag inte... Så nu hoppas vi dom kommer fram till något så skolan kan ordna upp allt och förhoppningsvis få resurser till det.

Inga kommentarer: