söndag, maj 12, 2013

Lundaloppet och spelkväll!

I något svagt ögonblick anmälde jag mig till att gå 5 km i Lundaloppet. Så igår mötte jag upp mina lika galna kollegor i Lund för att göra just detta.

En modig kollega sprang milen, en sprang 5 km och jag och två kollegor gick 5 km. Jag satte upp ett ganska bra tempo men ingen klagade och vi travade på. Väl i mål på ca 50 minuter tyckte mina kollegor att de var ju satan vad jag pinnat på. Men de hade hängt på utan gnäll och vi var nöjda men trötta.

Sen bar det av mot Malmö för spelkväll hos Markus. 4 stycken blev vi som spelade RoboRally. Jag fick vinna första men fick ge mig för Eva som vann andra.

Hade turen att få åka med Annelie till Lund och där hade jag tur att tåget var ett par minuter sent för en gångs skull för annars hade jag missat det. =)

Var trött men nöjd när jag väl kom hem närmare midnatt. Sov gott och vaknade ovanligt tidigt i dag för att vara jag en söndag. Var upp och ur sängen strax före nio.

Idag blev det lunch på stan med Malin som kom hem från NY igår. Efter ett stopp hemma hos henne och lite pill med hennes nya iPad mini blev det fika på stan med Kim. Sen hem till Malin igen för lite middag innan jag landade i soffan här hemma igen.

Veckan bjuder på lite jobb och lite doktorsbesök med Hampus. Och till helgen är det Eurovision. Weeee!

Inga kommentarer: