lördag, juni 08, 2013

Nu är jag ARG!

Jag blir så jävla förbannad. Cyklar hemifrån vid 19:00 för middag hos Malin... ramlar in så där halv ett med min cykel och tycker det saknas något i cykelstället... efter lite funderande så inser jag att det är sonens nya cykel som saknas.

Cykeln var låst och stod på en låst bakgård men tyvärr stänger inte alltid de som bor här grinden mot gatan efter sig även om de flesta gör det då de flesta har cykel precis som vi. Grinden var dock stängd när jag kom hem...

Först vill jag inte tro att den är stulen. Kanske har någon full jävel bara flyttat på den för att dom tycker det är roligt... jag letar i buskarna, i cykelförrådet (som är fullt så våra cyklar står inte där), i soprummet, ute på gatan... ingen cykel. Sen kommer tårarna när jag inser att den är stulen.

Ringde polisen och gjorde en stöldanmälan med en gång... lika bra.

Men det var en splitter ny cykel som sonen älskade. Han var så glad för den. Nog för att det inte var den dyraste cykeln på marknaden men det var bland de sista sparade slantarna jag hade som jag köpte den för. Efter självrisken får jag, om jag har tur, tillbaka 300 kr kanske.

Fick ju iof tillbaka på skatten nu... nästan lika mycket som en ny cykel men de skulle ju gå till nytt köksbord som jag velat köpa sen jag flyttade in för 4½ år sedan. Och lite nya gardiner kanske... Men nähä... det får gå till ny cykel... plus nytt lås... Dessutom hade den precis varit inne på lagning för punktering i cykelaffären och det kostade ett par kronor ju...

Så nu är jag arg... och ledsen... Varför kan folk inte låta andras saker vara? Vet inte hur många andra cyklar som fattas här ute... de flesta var ju iof inte av den finare sorten så en del stod ju kvar... Det såg lite glest ut bland cyklarna dock så kanske fattas det en eller två till... Men man tror ju att om ens cykel är låst och står på en låst bakgård så ska den väl få stå ifred? Nähä! Den är fastlåst i min cykel annars men jag var ju ute med min... surt...

FAN!

Inga kommentarer: