lördag, juli 13, 2013

Semester i Danmark - Lördag

I lördags körde vi till Danmark för att spendera en vecka där med massor av äventyr. Det var jag, Hampus, min mamma & pappa. Senare gjorde även min syster och bror oss sällskap ett par dagar.

Vi hade hyrt en stuga i Kölkär på Jylland. När vi kom fram och såg hur fint den låg där i skogen var vi mycket nöjda med vårt val av stuga. Den låg i ett område med massor av andra sommarstugor men det var stora tomter och glest mellan husen plus en massa massa träd så man märkte inte alls av grannarna.

Vid ankomsten på lördag eftermiddag begav sig Hampus och pappa ut på upptäcktsfärd i skogen medan jag och mamma lagade middag och hällde upp vinet.

Hampus plockade blommor till oss och jag hittade en passande vas i ett skåp. Sen plockade han en skål smultron som han satte på bordet till oss. Sen satt vi där och myste och lyssnade till fågelsången i det vackra vädret.

Till middag blev det spagetti med köttfärssås och till det rosévin.

Inga kommentarer: