fredag, augusti 22, 2014

Skolstart!

Denna vecka var det skolstart för  Hampus. Han praktiskt taget studsa upp ur sängen i onsdags, redo för första dagen i 3:an. Det var ny våning och ny personal, nytt klassrum och nya ämnen. Jag var lite nervös att han skulle få problem med förändringarna men det hade gått bra.

Han var på ett strålande humör när jag hämtade honom. Mest glad var han över att få börja med slöjd och engelska. Andra dagen jag hämtade honom sa dom att det gått jätte bra och han hade klarat av en hel dag i helklass utan assistent då han hade haft planeringsdag. Så den nya medicinen verkar fungera. Och så kanske lite av det är mognad också. Man är ju rätt stor när man börjar i 3:an. ;)

Första dagarna gick jag runt med en klump i magen och bara väntade på att skolan skulle ringa. Känns så skönt att få höra att det gått bra.

Själv har jag haft två helvetesveckor på jobb sedan lärarna kom tillbaka. Vi har alla jobbat häcken av oss. Men nu är det helg och en massa annat på schemat och någonstans där emellan ska jag vila och lata mig. Trotts en kropp som helst vill dra täcket över huvudet och sova hela helgen så är  det tidig morgon imorgon som gäller för att först hämta Hampus, sen ta bussen-tåget-bussen till M-holm, hämta bilen, köra och fira Fanny i Perstorp, köra vidare till Viken för kräftskriva och sen hem för att gå upp tidigt på söndag igen och lämna tillbaka bilen till pappa. *pust*

Så bäst jag går å lägger mig nu med andra ord... eller snart... kanske...

Inga kommentarer: