måndag, januari 19, 2015

En bra kväll helt enkelt!

Idag är en sån dag att när Hampus somnat och man sätter sig i soffan så tänker man att det gick lite för lätt idag. Vad hände? Vad kommer hända nu för att väga upp detta då? Jag är helt enkelt inte van vid det här, när allt bara går som det ska.

Hampus kom hem från ridningen och maten var nästan klar. Vi satte oss i soffan och pratade en stund om dagen tills middagen var klar.

Idag hade jag hämtat en mattkasse från CityGross och dagens middag var paj med skinka och rödlök och inte sån paj jag brukar göra utan en annan sort. Till det blev det sallad, gurka och tomater. Ny maträtt OCH sallad var att be om trubbel men men... Hampus lovade att smaka allt på tallriken innan han bestämde vad som gick och inte gick att äta. Jag lade upp en bit paj, lite sallad, lite gurka och lite tomat och innan jag visste ordet av det var tallriken tom så när som på några bitar rödlök som han dock smakat på men konstaterat att det inte var något för honom. Till och med salladen slank ner!

Så fick han efterrätt... några chips som blev över sedan helgen för det hade han ju förtjänat. Sen stängde han frivilligt av TV:en efter Lilla Aktuellt och klädde av sig, borsta tänderna och gick in och lade sig och kallade på mig att det var dags att läsa.

Jag läste lite extra idag för jag tyckte han varit så duktig. Boken tog slut kvart över åtta och då lade han sig ner, kramade om mig och bad om något han kallar "babymassage" som han lärt sig hemma hos Sanna. Troligen något Sanna gör på Fanny är min gissning. Jag ska då, med ett finger, följa konturerna på hans ansikte samt ner för näsan och ut på kinderna så lätt på handen som jag bara kan. 5 minuter senare sov han. Hans sista ord: Jag älskar dig mamma.

Den här kvällen kan jag leva på läääänge, läääänge, läääänge. =)

Han kan den lilla sötnosen om han bara vill.

Inga kommentarer: