onsdag, januari 28, 2015

Potatisgratäng!

Hampus har haft feber sedan i måndags och inte mått bra alls och aptiten har så klart varit därefter. 
Idag gick febern äntligen ner efter en värktablett och då blev liten hungrig. Han var dessutom hungrig på en speciell sak, potatisgratäng.

Så ut i köket for han och jag hörde hur han skramlade och gick efter för att se vad han gjorde. Då hade han tagit fram en ungsform och kalla kokta potatisar som var över sedan igår. 

- Mamma, vad ska det mer vara i? Jag vet att man måste ha en sån form och potatis men vad är det där vita som är så gott runt om potatisen? 

Jag fick förklara att det var grädde och det har vi inte hemma. Och kokt potatis var inte det bästa att göra gratäng på. Men plus i kanten för att han försökte. =)

Sen jagade han på mig så jag skulle skynda mig ner och handla så sagt och gjort och nu står potatisgratängen i ugnen. Till det blir det lite stekt fisk. =)

Inga kommentarer: