tisdag, juni 30, 2015

Att jogga!

Så jag har börjat jogga tre ggr i veckan. Har en sån där app som stöd när jag springer. Nu i början springer man ju inte så mycket och sen ökar det varje vecka.

Jag är i slutet på vecka 2 nu. *klappar mig själv på axeln* Har dock inte bestämt mig för om detta är skönt eller bara ren tortyr än. Tankarna lixom varierar allt eftersom man springer.

På väg hem från jobbet varierar tankarna från dag till dag. Ibland är man taggad och tycker att det ska bli skönt och ibland känns det bara BLÄ. Sen kommer man hem, byter om, sätter upp håret och får igång lite musik i öronen och man börjar känna sig lite peppad.

Så börjar man gå i rask takt i 5 minuter. Nu jävlar är man på väg... detta känns bra. Fan vad duktig jag är!

Springer i 90 sekunder, lite stelt i benen men nu är vi igång.

Går i två minuter...

Springer i 90 sekunder. Okej, nu börjar det kännas lite men detta går ju bra.

Går i två minuter... trodde aldrig dom där 90 sekundernas jogging skulle ta slut!

Springer i 90 sekunder... VA? Gick verkligen dom där 2 minuterna gång så fort... lovar att appen fuskar...

Går i två minuter... tror inte jag kommer orka mer nu...

Appen säger att jag nu är halvvägs... Halvvägs!?! Jag kommer dö innan jag kommer hem...

Springer i 90 sekunder... jo men detta ska nog gå...

Går i två minuter... känns som två sekunder.

Springer i 90 sekunder... jag kommer inte klara detta... jag orkar inte mer... jag kommer inte kunna springa en meter till efter detta.

Går i två minuter... hur tänkte jag när jag kom på denna dumma idén att jag skulle ut och jogga?

Springer 90 sekunder... nu är jag snart hemma... orkar knappt lyfta benen... men nu går jag på ren vilja för orken är slut sedan länge. Snart hemma! Ökar lite, jag är ju ändå snart hemma.

Går i 2 minuter... tur det är slut nu för jag hade fan inte orkat springa en meter till.

Kommer hem, stretchar. Sjukt nöjd med mig själv. Svettas som en gris och kan knappt andas och har ont överallt men jag klarade det! Jag är fan bäst!

Inga kommentarer: