måndag, juni 01, 2009

Fullspäckad helg!


I helgen var det fest och födelsedagskalas.
I lördags packade jag en STOR resväska för att bege mig ända till Eslöv för att där stanna hos syrran en hel natt... vet inte hur jag kunde fylla en sån stor väska för en natt i Eslöv men det gick.
(Sanna vet hur stor den är för det är hennes väska)
Väl i Eslöv insåg jag att det var varmare ute än jag förväntat mig så det blev tröjbyte och skobyte. Lånade ett par flippflopps av syrran eftersom min enorma väska faktist inte inehöll ett par extra skor.
Så blev jag skickad ner för att handla det sista för kvällen och sen sattes man i kökstjänst och gjorde gubbröra för snittarna.
Vid sju kom syrrans kompisar och kvällen slutade inte förrens vid 2 då vi stupade i säng lite lätt alkoholpåverkade. Blev en trevlig kväll även om vi inte blev så många. Kändes dock som om vi var fler... =)
I söndags packade vi ner all mat för dagen och begav oss till mamma & pappa i M-holm för att fira syrrans födelsedag där. Det blev kaffe å kaka följt av en premiär för årets kubb. Mormor överaskade sig själv genom att först inte fatta reglerna till att slå ner allt i sin väg... tyvärr var hon inte i mitt lag =(
Sen grillade vi flintastek och åt det med en god varm potatissallad i den sköna sommarkvällen vilket följdes av ett parti vanlig hederlig Gin Rummy. (Jo Malin nu har jag övat... jag är redo...)
När vi var klara var klockan rätt mycket men vi avslutade endå kvällen med en runda plump... stupade i säng vid 11 här hemma så i morse var man ganska mör... men men... det var det värt.
Tyvärr har dagen på jobbet i dag varit mest skit. Allt har gått emot mig idag. Jag har skällt och gormat och surat på allt och alla... dom bara skratta åt mig vilket inte gjorde saken bättre... men dagen avslutades på topp med att hämta hem sonen och sedan äta middag ute på balkongen i stålande sol... MYS!
Nu sover lillplutten och jag med nästan... tänkte att ni får väl bli lite uppdaterade först... vet ju inte när man kommer ihåg det nästa gång... =)
Natti Natti!
(för er som nu saknar radbrytning i inlägget kan jag upplysa er om att jag nu försökt göra lite space mellan styckena typ 10 ggr men så fort jag väljer publicera är dom borta.)

1 kommentar:

Malin sa...

Folk ja känner i Marieholm... Ja, de är ganska nyinflyttade. Nåt år bara. Men dom heter Lena och Thomas. Och nej, jag vet inte var i m-holm dom bor.

Halv tre funkar det? Så ja säkert är vaken och uppe?