söndag, november 22, 2009

Igår var det invigning av den nya Ven-terminalen och buss-stationen. Jag och Hampus skulle med bussen till M-holm halv tolv så vi passade på att ta oss en titt innan bussen gick. Vi mötte en jonglör som Hampus fick kasta boll med tills han hivade iväg bollen mot huvudet på en clown... ojsan... Men clownen hon var snäll och gjorde endån ett svärd åt Hampus.

Sen bar det av mot M-holm. Det var fint väder så Hampus hjälpte mormor att kratta löv innan fikan. Morfar hade stängt av vattnet för han höll på att koppla rör så Hampus och jag fick bege oss ut i grannskapet på jakt efter vatten. I tredje huset fick vi napp så det blev kaffe tillsist.

På kvällen blev det sedan kalas hos min mormor. Hon fyllde 71 år och av oss fick hon en digital fotoram. Hon tyckte om den tror jag och jag hjälpte henne att ställa in allt så som hon ville ha det.

Idag har det rensats avlopp... ISCH! Luktar så illa en stund efter... men gud vad mycket hår det fanns i duchen... kan man skylla på någon annan tro?

Medans jag städade badrum så gjorde Hampus ett konstverk. Visst blev det tjusigt? Han hade fått två fjädrar på fågelparken när han var där med Miia som vi skulle komma på vad vi skulle göra med och resultatet blev... tja... se ovan... Tyckte ni om den?
Hampus stod för målandet och jag för fjäderfästanden.

Nu är Cilia och Alice här så nu ska jag sätta på kaffe!





3 kommentarer:

Anonym sa...

Han är nästa picasso =D

Hur går det ed Ullareds planerna =)

kramar
C

..:Sppookie:.. sa...

Mycket tjusigt... =o)

Miia sa...

Sååå fin!!