söndag, augusti 08, 2010

Köpenhamn!


I fredags ringde mamma och frågade om vi skulle med till Zoo i Köpenhamn på lördag. Jo det kunde vi ju så igår åkte vi över bron jag, Hampus, mamma & pappa.


Vi såg massor av djur så klart och dom bästa enligt både mig och Hampus var flodhästarna, noshörningarna och elefanterna.


Nog för att jag vet hur stor en flodhäst är egentligen men endån blev jag förvånad över hur stora de var. Dessutom såg vi en Okapi som var lika skumm i verkligheten som på bild. Den har huvud som en giraff, går som en giraff, har långa ben som en giraff men benen är randiga som en zebras och kroppen är rätt liten i jämnförelse med kroppen och ser ut som en älgkropp. Ni får googla det!


Efter ganska många timmar där så körde vi hem. Men hem kom vi inte så fort som vi hoppats. Bron var avstängd pga en bilolycka så vi hamnade i en bilkö utanför Kasterup i ca 35 minuter. Hampus tyckte dock det var lite spännande då han ju fick gå ur bilen mitt på motorvägen. Så han gick där och pratade lite med folk runt omkring och tittade på dom två häftiga veteranbilarna som stod precis bakom oss.

Inga kommentarer: