söndag, september 12, 2010

Söndag!

Idag åkte jag och Hampus till M-holm. Hampus och morfar röjde och donade i trädgården och Hampus slet som ett djur för han ville ha mycket pengar i lön nu när han har tittat ut vad han ska spara till... han har hittat monster truck-lego...

Efter att ha tjänat ihop 20 kronor plus en ask med 50-öringar så tyckte jag han kunde gå å leka lite själv eller fråga grannpojkarna om dom ville leka men att gå någonstans utan mamma är ju helt omöjligt. Så vi började öva lite. Först gick han bara ut på garan och tillbaka igen. Sen stod jag precis utanför hustomten medans han gick in på skolan mittemot och tillbaka igen. Då kom grannpojkarna springandes och jag passade på att fråga om Hampus fick vara med och leka och så klart fick han det. Men han ville fortfarande att jag stod en bit bort och tittade på honom... efter en stund såg han inte ut att bry sig särskilt mycket om mig så jag sa till honom att jag gick in och det gick bra. Efter en stund kom han och dom två grannpojkarna in i trädgården och lekte lite och utökade snart med en grannpojke till. Sen sprang de bort till en av pojkarna två hus bort för han hade studsmatta. Sen var de hos pojkarna mittemot en stund sen kom de in till oss igen och skulle leka inne med Hampus leksaker. Huset måste varit i chock efter att 4 pojkar lekt där en stund... var ju många år sen någon gjorde det sist... Jag var i chock att 4 pojkar kunde låta som 20...

Strax innan 5 skickade jag hem alla till sitt och jag och Hampus körde och hämtade Tobias i eslöv vid tåget. Väl hemma igen blev det lasange och sen fick Hampus klättra upp på vinden och hämta ALLT lego som stod där... Lyckan i hans ögon när han fick klättra upp på vinden och leta upp allt som skulle med hem... =)

Och mycket lego blev det. En back, en kass, minst 20 plattor med väg på och några plattor med strand och berg mm. En kass böcker slank också med hem... för vi behövde ju fler... =)

Nu ska jag mumsa på resterna av Mascarpone-pajen som blev över igår... MUMS!

Inga kommentarer: