tisdag, juli 23, 2013

Semester dag 26 - Stranden

Igår stack jag och Malin ut till stranden för att bara vara. Vi tog med lite lunch och mycket vatten och lade oss på en filt ute på cement. Där låg vi sen med vars en bok och läste hela dagen med två korta avbrott för att bada och svalka oss lite.

Är dock inte bada-i-havet-människa. Det var 22 grader i vattnet men jag tyckte det var kallt ändå. Och så kan jag inte med alla alger och skit och hoppas till så fort något rör sig på botten. Men jag var i två gånger och doppa mig, inte mer än så, det fick räcka. =)

Efter fyra timmar på stranden var brännan påbättrad och vi cyklade hem. Efter en duch och lite vila blev det middag och film hos Main. Såg The Host... kan INTE rekommendera den. Var inte dålig men ganska tråkig.

Sen blev vi rastlösa och gick en kvällspromenad i skymningen innan jag gick hem.

Idag är det inte mycket på schemat. Slappar så mycket jag kan för på torsdag är semestern slut. Snart fika dock med Malin på stan innan jag fortsätter mitt slappande i soffan framför ett avsnitt av Star Trek.

Imorgon ska jag slappa ännu mer... krama ut dom sista lugnande minuterna innan det är dags att jobba igen.

Inga kommentarer: