måndag, september 23, 2013

Sjuk med bråkig unge...

Ligger hemma med feber, förkylning och hosta. Inte på topp med andra ord. Tog all energi jag ägde och hade för att hämta Hampus i skolan. Han var på gott humör när jag hämtade honom men när vi kom ner till City Gross så slog han bakut. Skulle springa ifrån mig och härja. Tog tag i honom och då började han puttas och sparkas... sånt tolererar jag inte. Jag satte mig på en bänk och satte honom i min famn och kramade honom samtidigt som jag förklarade vad han gjort fel. Men han gav inte med sig... försökte komma loss men jag höll kvar.

Så började han svära och skrika, men jag kramade på. Klappade honom på ryggen och försökte lugna ner honom. Och folk stirrade så klart. Man kan se i ögonen på folk om de har barn eller ej... och om de har någon som helst aning vad barnuppfostran är. För vissa tittade på mig som om jag misshandlade honom och så var där dom som tittade på mig som om jag borde skämmas för att jag uppfostrar min son bland folk, mitt på ljusa dan...

Sen är där dom som tittar på en och förstår, som tittar på en och tycker man är modig som vågar ta en konflikt bland folk, mitt på ljusa dagen. En tant log mot mig och det ger en lite extra tålamod att fortsätta. För jag hade bestämt mig att han inte skulle få vinna denna... och jag skulle ha tålamod hela vägen. Det fanns många gånger jag ville ge upp men nä... och så feber och ingen energi på det... Tog en halvtimme men sen bad han om ursäkt och förklarade för mig vad han gjort för fel.

Ja sen kunde vi äntligen gå in och handla och komma hem. Väl hemma vek sig benen och det fanns ingen energi kvar i min kropp. Tur min son oftast är en mycket snäll son så han bredde mackor till oss båda och serverade sin mamma snällt. Hällde i mig en redbull i två klunkar och sen var jag redo för matteläxan.

Matteläxan tar på krafterna den med men vi kom till hundra till sist. Efter en del bråka och en bruten penna... men men... vi gjorde det och han var glad när det var klart. Som bonus för att läxan var klar lekte vi med lera. Vilka kreationer vi skapat. =)

Nu njuter vi i soffan med milkshake... som jag dock inte vet om den var god eller ej eftersom allt jag smakade var att den var kall...

Inga kommentarer: