tisdag, oktober 08, 2013

Skogen = lugn pojke

Idag när jag gick upp var Hampus redan uppe vilket näst intill aldrig händer. Han hade dessutom tagit fram kläder och var på gång att klä på sig.

Idag skulle han på utflykt hela dagen i Fulltofta med 3:orna. Jag gjorde matsäck med allt som var beställt... plättar, sylt, risifrutti, festis och kall chokladmjölk i termos. Jag lade även ner påsar för att samtal kottar och stenar i och så bar det av mot fritids.

När jag hämtade idag var det en snäll och glad kille jag fick med mig hem. Lite bråk när han skulle ducha men  i övrigt lugnt. Man får suga i sig all positiv energi när man kan. =)

Han berättade om allt spännande de gjort under dagen. Han var i vattenlaget och de gick hinderbana och samlade alla fyra magneterna. Sen fick han en apparat som han skulle hålla i ett vattenfall så det blev ström och skulle få minst 5.0 på sin apparat och det klarade  han. Då kunde de kontakta rymden och prata med rymdvarelserna och då klarade de uppdraget.

Och han berättade om en stor gungbräda som de skulle få jämnvikt på genom att gå längre ut och längre in på den och om hur de lekt med pinnar. Det fanns en labyrint med gångar och rum byggt av grenar och buskar och de hittade flugsvampar. Och det bästa på hela dagen, han fick sitta i dragspelet på dragspelsbussen. =)

De var borta från skolan började i morse till 15:30 idag så det var en lång dag i skogen men han var helnöjd. Tänk om varje dag var sån? Tänk om det fanns en skola som var ute i skogen hela dagarna! Det hade passat Hampus som handen i handsken. =)

Han somnade gott efter att vi läst bok och pratat om allt han gjort idag. Så jag röstar på mer skog åt barnen!

Inga kommentarer: