fredag, december 05, 2014

Ojsan!

Det som helst inte får hända har hänt idag... vi glömde ta Hampus medicin i morse. Så när jag hämtade idag var det en speedad kille som väntade på mig. Personalen berättade att han varit speedad hela dagen och personalen som stängde på fritids idag jobbade själv inte på Hampus våning men hade fått höra att det inte varit lätt idag. Men det hade gått ändå. De hade kämpat på. Det vill jag ändå tacka personalen för. Ingen har ringt mig och bett att jag ska hämta tidigare och Hampus hade ändå tagit sig igenom dagen utan större incidenter men hade fått ha vuxen med sig hela dagen som hjälpte honom och höll rätt på honom när han svävade iväg för mycket.

Och vägen hem och handlingen har gått bra. Ja, han är ett yrväder utan dess like men inte på dåligt humör eller arg som han annars lätt blir utan medicin. Så han fick beröm för att han tagit sig igenom dagen utan större incidenter. Han blev glad för berömmet men sa att jag inte fick glömma medicinen igen, det hade varit stökigt i huvudet hela dagen. Han var slutkörd men han hade ändå kämpat på.

Han har dock målat ansiktet och armarna med tuschpenna så nu ligger han i blöt i badet. Och jag är egentligen kissnödig så jag snart spricker men vill inte störa honom utan tänkte att han nog kan behöva den tiden i badet för sig själv i lugn och ro efter denna dagen.

Så det blir extra mycket mys ikväll så han får varvat ner ordentligt och jag ska försöka att inte göra om misstaget och glömma medicinen på skoldagar fler ggr.

Inga kommentarer: